Yayınlar

2023 Yılı Akademik Faaliyetleri

1. Makale:

1.a. SCI / SSCI Makale:

  • Demircioglu Diren, D., Ozsoy, N., Ozsoy, M., & Pehlivan, H. (2023). Optimization of Cutting Parameters and Result Predictions with Response Surface Methodology, Individual and Ensemble Machine Learning Algorithms in End Milling of AISI 321. Arabian Journal for Science and Engineering, 48(9), 12075-12089. DOI: https://doi.org/10.1007/s13369-023-07642-x
  • Göl, B., Özbek, U., Horzum, M. B. (2023). Digital distraction levels of university students in emergency remote teaching. Education and Information Technologies, 28(7), 9149-9170. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11570-y
  • Sert, H., Üngören, Y., Pelin, M., Horzum, M. B. (2023). Relationship between chronotypes, personality traits, and phubbing levels in university students. Biological Rhythm Research, 54(3), 322-333. DOI: https://doi.org/10.1080/09291016.2023.2169653

2.a. Uluslararası Alan İndeksli Makale:

  • Bayram, M., Arpat, B., Nam, D. (2023). Çalışanların İş Güvenliği Katılımında Yönetimin Rolü: Kavramsal Bir Model Önerisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 15 (4), 2846-2862. DOI: https://doi.org/10.20491/isarder.2023.1752
  • Celebi, N., Cokren H. A., Kaynak B., Sin., B., (2023). Controlled-Environment Vertical Farming In Ornamental Plant Production And Appication Of A Decision Support System: The Example Of Hybrid African Violet. International Journal AGROFOR, Volume 8, Issue 3, ISSN 2490-3434.
  • Kaynak, B., Tuna, O., Ozbek, U., Aksoy, A., Ozmen, A., Horzum, M., B., Göl. B., (2023). UZEP: A Cloud-Based Distance Education Platform For Higher Education Institutions. Turkish Online Journal of Distance Education, 24(4), 220-237. DOI: https://doi.org/10.17718/tojde.1188032

2. Kitap / Kitap Bölümü:

  • Bağcı, H., Göl, B. (2023). Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrencilerin Eğitiminde Bilgisayar Destekli Eğitim Uygulamaları. Karaca., M.,A., Eker, A., (Ed.) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Eğitsel Müdahale Yaklaşımları, Öğretmen/Öğrenci ve Ebeveynler için Rehber Kitap, (s.179-192) Ankara: Vize Akademik
  • Bozyiğit, E., Koç, B. Ve Üngören, Y. (2023). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dijital Oyun Temelli Öğretme ve Öğrenme. Okur, A. ve Demirdöven G., H. (Ed.), Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi (s.169-217). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları.
  • Çelik Yılmaz, A., Bayraktar, A. S., Özbek, U., Çeken, C., Cengiz A., H., Ergin, A., Aygin, D., (2023). Development of a Mobile-Accessible Web Application in Wound Management: A Pilot Study. Cengiz A, H. (ed.) Health Sciences Research: Nursing and Midwifery II. Özgür Publications. DOI: https://doi.org/10.58830/ozgur.pub126.c727
  • Demircioğlu Diren, D., Horzum, M. B. (2023). Eğitimde Dijital Teknoloji Kullanımı. Okur, A. ve Demirdöven G., H. (Ed.), Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi (s. 169-217). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları.
  • Demircioğlu Diren, D., Şişci, M. (2023). Çalışanların Etkinliğinin Değerlendirilmesi: Veri Zarflama Analizi Yaklaşımı. Kılıç., B. (Ed.) Mühendislik Alanında Akademik Araştırma ve Derlemeler II, Platanus Publishing.
  • Nam, D. (2023). Mesleki Eğitim, Arpat, B., Namal, M., K. (Ed.) Türkiye Cumhuriyetinin 100. Yılı İşgücü Piyasasının Dönüşümü 1923-2023, (s. 7-48) Konya: NEU Press.
  • Şişci, M., Demircioğlu Diren, D. (2023). Harris Şahinleri Optimizasyonu ve Yapay Sinir Ağları ile Kuru Üzüm Sınıflandırması .Kılıç., B. (Ed.) Mühendislik Alanında Akademik Araştırma ve Derlemeler II, Ankara: Platanus Publishing. https://doi.org/10.5281/zenodo.10449050

3.Bildiri:

  • Alibaşiç, B., Çoban, O., Özbek, U., Okur, A., Horzum. M.B., (2023). Yurt Dışına Lisansüstü Öğrenim Görmek Üzere Gönderilecek Öğrencileri Seçme ve Yerleştirme (YLSY) Burs Programı İdari Personel Memnuniyet Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. 6. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, İstanbul.
  • Celebi, N., Cokren., H., A., Kaynak., B., Sin., B., (2023). Controlled-Environment Vertical Farming In Ornamental Plant Production And Appication Of A Decision Support System: The Example Of Hybrid African Violet. XIV International Agriculture Symposium "AGROSYM 2023", Bosnia and Herzegovina
  • Göl, B., Üngören, Y., Diren, D.D., Özden, Y.Ş., Horzum. M.B., (2023). Yurtdışına Lisansüstü Öğrenim Görmek Üzere Gönderilecek Öğrencileri Seçme ve Yerleştirme (YLSY) Burs Programı Akademik Personel Memnuniyet Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. 6. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, İstanbul.
  • Tutar, H., Nam, S., Nam, D. (2023). Nesnelerin İnternetinden Hizmetlerin İnternetine: Yeni İş Modelleri Üzerine İnceleme, 2. BİLSEL Uluslararası Ahlat Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Bitlis
  • Tutar, H., Nam, S., Nam, D. (2023). Örgüt Yapılarının Dönüşümü: Yeni Çalışma Modellerine İlişkin Bir İnceleme, 2. BİLSEL Uluslararası Ahlat Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Bitlis

2022 Yılı Akademik Faaliyetleri

1. Makale:

  • Küçükturan, A., G., Horzum, M., B., Korkmaz, G., Üngören, Y. (2022). Investigating the relationship between personality, chronotype, computer game addiction, and sleep quality of high school students: A structural equation modelling approach. Chronobiology International, 39 (4), 590-601. https://doi.org/10.1080/07420528.2021.2013252
  • Bağcı, H., Horzum, M. B. (2022). The relationship of smartphone addiction with chronotype and personality structures in university students. Biological Rhythm Research, 53 (12), 1917-1931. https://doi.org/10.1080/09291016.2022.2051302
  • Horzum, M., B., Güngören, Ö., C., Erdoğan, D., G., (2022). The influence of chronotype, personality, sex, and sleep duration on Facebook addiction of university students in Turkey. Biological Rhythm Research, 53 (7), 1105-1115. https://doi.org/10.1080/09291016.2021.1907508
  • Soruç, A., Pawlak, M., Yuksel, D., Horzum, M., B. (2022). Investigating the impact of linguistic and non-linguistic factors on EMI academic success. System, 107, 102794. https://doi.org/10.1016/j.system.2022.102794

2. Kitap / Kitap Bölümü:

  • Bağcı, H., Göl, B., (2022), Examining Attitudes Towards Distance Education Of Associate Degree Students In Terms Of Different Variables, Recent Trends, Applications and Suggrestions in Education. (s.73-87), Konya: Eğitim Yayınevi
  • Demircioğlu Diren, D., Horzum, M., B. (2022). Eğitsel Veri Madenciliği. S. Gülseçen, M. M. İnal, O. Torkul, & M. K. Uçar. (Ed.) Mühendislikte Yapay Zeka ve Uygulamaları. (s. 35-47) Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınevi.
  • Demircioğlu Diren, D. (2022). Topluluk Makine Öğrenmesi Yöntemleri. S. Gülseçen, M. M. İnal, O. Torkul, & M. K. Uçar. (Ed.) Mühendislikte Yapay Zeka ve Uygulamaları. (s. 13-34.) Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınevi.
  • Demircioğlu Diren, D., Horzum, M., B. (2022). Dijital Üniversitelerin Bileşenleri ve Özellikleri,  Tunacan, T., Çallı, L. (Ed.) Dijital Etkileşimler: Sektörel Yansımaları II, (s. 39-54) Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Demircioğlu Diren, D., Horzum, M., B. (2022). Artificial Intelligence Based Adaptive Learning Model for Distance Learning Readiness. Artificial Intelligence Education in the Context of Work, Ifenthaler, D., Seufert, S., (Ed.) Artificial Intelligence Education in the Context of Work. (s. 139-154) Springer Cham,  https://doi.org/10.1007/978-3-031-14489-9
  • Horzum, M. B., Demircioğlu Diren, D. (2022). Dijital Dönüşüm Çağında Eğitim. Altan., İ., M., (Ed.) Dijital Etkileşimler: Sektörel Yansımaları (s. 65-86.) İstanbul: Efe Akademik Yayıncılık
  • Horzum, M. B., Demircioğlu Diren, D. (2022). Artificial Intelligence and Machine Learning Techniques in Distance Education (2012-2021): A Systematic Review, Torkul, O., Tunacan, T. (Ed.) Knowledge Management and Digital Transformation Power. (s. 7-38) İstanbul: Efe Academy Publishing.
  • Nam, D., Erol Karaca, Z. (2022). Kıdem Tazminatı Sorunu ve Fon Oluşturma Çabaları. Namal, M., K., Arpat, B. (Ed.) (s. 211-246) Çanakkale: Paradigma Akademi.
  • Üngören, Y., Güngören, Ö., C., (2022). Dijital Oyun Yayıncılığı: Twitch. Ş. Sağıroğlu, H. İ. Bülbül, A. Kılıç, M. Küçükali, Ş. Bayzan ve Y. Samur (Ed.), Dijital Oyunlar 2: Araçlar, Metodolojiler, Uygulamalar ve Öneriler (s. 443-482). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

3.Bildiri:

  • Aksoy, A., Göl, B., Gürses, K., Güngören, Ö. C., Kaymak, Z., D., Bağcı, H., (2022). Hibrit Öğrenmede Üniversite Öğrencilerinin Sorgulama Topluluğu Algıları. International Congresses on Education 2022 – ERPA 2022, (s. 184-192), Lefkoşa/KKTC.
  • Diren, D.D., Horzum, M.B., Göl, B., Özbek, U., Nam, D. (2022). Topluluk Makine Öğrenme Yöntemleri ile Önlisans Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Başarı Tahmin Modeli. Anadolu Üniversitesi 5th International Open & Distance Learning Conference - IODL 2022, Eskişehir. https://doi.org/10.5281/zenodo.7488343
  • Göl, B., Aksoy, A., Üngören, Y., Bağcı, H., Horzum, M.B. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Canlı Derslere Yönelik Memnuniyetleri ile Bilişsel Yüklenmelerinin Cinsiyet, Yaş ve Dikkat Dağınıklığı Değişkenleri Açısından İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi 5th International Open & Distance Learning Conference - IODL 2022, Eskişehir. https://doi.org/10.5281/zenodo.7488343
  • Nam, D., Diren, D.D., Göl, B., Kaynak, B., Özbek, U., Tuna, O., Aksoy, A., Bağcı, H., Özmen, A., Horzum, M.B. (2020). Sakarya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Kovid-19 Salgını Öncesi ve Dönemi Faaliyetleri
  • Üngören, Y., Göl, B., Özbek. U., Uysal. M. (2022). Çevrim içi Sınav Sistemi Analizi. Lokman Hekim Üniversitesi Uzaktan Eğitimde İyi Uygulamalar ve Ortak Akıl Çalıştayı, Ankara.